
Sekiz temel başlığa bölünmüş olan
kitapta, her bir farklı başlık altında görsel kültür ile bağ kurulmaktadır
Birinci bölümde yazar, sanat
eğitmini profesyonel yaklaşımla tartışmaya almaktadır. Eğitimin tüm seviyeleri
ve görsel kültürün geniş sembolik pratiklerine bağlanmış olan sosyal üretimler
ile bunu gerçekleştirmektedir İkinci bölüm, görsel sanatlar ve eğitimin felsefi
ve tarihi vakıflarının, görsel kültürü öğretmedeki yerinin önemini
barındırmakta ve bazı felsefi vakıfları tartışmaktadır. Tarihi vakıfların
bazılarına ise üçüncü bölümde yer verilmekte ve tartışılmaktadır. Dördüncü
bölüm, sanat, eğrenci gelişimi ve bilişsellik arasındaki bağlantılar
hakkındadır. Ayrıca, algı ve sanatta bilişsel sürecin anlamı arasındaki
ilişkinin üzerinde araştırma yapmayı dile getirmektedir. Beşinci bölümle
birlikte, konuya yaklaşım olarak, teorik yaklaşımdan çok, pratik tabanlı bir
anlatıma geçilmektedir. Bölümde yazar, içerik olarak, okulun içinde ve dışında
sanatın yorumu ve temsilini ele almaktadır. Altıncı bölümde, Öğretim programı fikirleri
yapılandırlmakta ve kültürel bir algı formu niteliği barındıran öğretim
programlarıyla ilgili olan problemleri aydınlatılmaktadır. Yedinci bölümde,
kitap boyunca açıklanmış olan görsel teknolojiler, öğretim terimleri ile
tartışılmaktadır. Teknolojinin görsel kültürü getirdiği yere değinilmektedir.
Son bölümde, demokratik süreç olarak
öğrenci üretimi ve eleştirisi boyunca eleştirel yansımaların önemini ele alan
tartışma ile sona bağlanmaktadır. Ayrıca, dışavurum, iletişim ve kimlik yapılanmasının
anlamlarında görsel sanatların etkisinin nasıl büyüyebileceğinin yollarını
örneklendirmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder